20.8.11

Brudmakeup









Bröllop! Idag mötte jag upp Susanne och hennes tärna på salong Hårnästet på Döbelnsgatan. Jag och Susanne hade redan träffats en gång tidigare för att prova ut makeupen för den stora dagen. Önskemålen var , naturligt men festligt. 


För att få till en jämn hudton använde jag mig av Maria Åkerberg Mineralpowder Foundation nyans Capuccino som jag borstade på med kabukiborsten för bästa resultat. Över kindben hade jag en ljusare nyans av pudret för att få till en "highlight" effekt. Den gav en väldigt naturlig yta samtidigt som den jämnade ut. Till Susannes vackra, bruna ögon valde vi olika nyanser av grönt. Det visade sig även matcha toner som brudgummen skulle bära och även tärnan. Svart mascara ramar in ögonen och tillför intensitet i blicken. Fyllde i hennes ögonbryn med en brun skugga, det ger en väldigt naturlig effekt. Då hon har smala läppar valde jag att hålla det i ljusa toner, Susanne är ingen fan av läppstift så jag fyllde i läpparna med pennan och hade på ett läppglans ovanpå. Läppglanset är Raspberry, även det från Maria Åkerberg liksom all övrig makeup. Rouget Apricot passade riktigt fint till hennes solbrända ton. Slutligen svepte jag med solpudret över hela ansiktet för att få fram ytterligare glöd.  Därefter var det tärnans tur att få sin makeup lagd.


Önskemålen för hur man vill se ut på sitt bröllop är oändligt varierande och jag försöker vara så lyhörd och ärlig som möjligt för att få till ett bra resultat. Susanne var nöjd och kände sig fin , det är huvudsaken. Tack Susanne för att jag fick blogga om dig och önskar dig all lycka!

För prisuppgift för brudmakeup besök hemsidan www.duo4.se



Efter
Före

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar